Ja fa temps que vaig
entendre la diferencia entre “publicity” i “advertising”. O el que es el
mateix, la diferencia entre continguts i publicitat.
La perversió es que molta
gent vol fer “colar” com a continguts el que es essencialment una campanya publicitària
en tota regla.
Només cal veure allò
que en diuen “realitis”, però que es tracta de la “creació” de continguts perquè
el mirons de xafarderies televisives s’hi enganxin. Culebrots falsos entre
persones suposadament mediàtiques que han adquirit cert nivell de notorietat
sortint en prime time en magazines que cada vegada tenen mes de baralla de
crits que de dossiers de coneixements.
Be, dons la campanya
electoral el 20N no podia ser altra cosa que més del mateix. Ja ho hem viscut a
les autonòmiques, a les municipals i ara, a les de l’Estat. Els únics que fan un esforç públic per
explicar les diferencies entre un programa electoral i un altra, son els
periodistes que fan quadres en els que comparen els Programes Electorals dels
Partits.
Fins ara, no he vist
cap esforç entre els politics que es presenten a les eleccions, per aprofundir
i explicar el seu programa. No en tenim prou amb els enunciats. Es de suposar
que tots deuen tenir per exemple un enunciat que diu “lluitarem contra l’atur”.
El que a mi m’interessa es cóm ho pensen fer. No ho expliquen. Es limiten en
esgrimir frases com... “ vosaltres us creieu a l’altra?”.
En aquest
sobreesforç per esgrimir enunciats i desacreditar els oponents, esta deixant
orfe l’espai on es tindria que explicar cóm pensen fer el que anuncien que faran.
Recordo encara, quan
es creia de debò en els politics, que s’inflamaven explicant el que pensaven
fer i es quedaven sense veu defensant els seus arguments. El to dels debats va
canviar quan el que agafa força en una discussió es desacreditar l’altra i, es
clar, això es el que ven millor i per tant, no cal explicar el que es pensa
fer, ja que el que importa es la profunditat de les esgarrapades i la sagnia derivada
d’una baralla en els medis de comunicació.
Fins i tot als mítings,
hi ha qui està pendent de la “connexió en directe per una TV” i avisa. Just en
aquell moment s’aixequen les banderes, s’aplaudeix i el candidat deixa anar una
frase estudiada on quedi palès que el seu oponent es un energumen.
Es trist. Ens han
pervertit l’info rmació que rebem per
escollir el candidat que ens interessa, ja que el que ens queda es tot el que
te de dolent cadascun dels candidats, i no ens queda clar què fera el seu equip, si acaba
governant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario