Anem a deixar
de banda explicacions grandiloqüents i complexes i anem a parlar de realitats.
Ahir vaig
tenir ocasió de retrobar un vell amic, dels que no té (ni vol) tenir un telèfon
mòbil, perquè entén que a ell li complicaria la vida. Es justifica dient que la
majoria del seu temps és a casa o a la feina i per tant, qui vulgui
localitzar-lo, ho pot fer.
Les hores en
què creu que no ha de ser molestat, en no tenir telèfon mòbil, i tot i no
tenint problemes a admetre que estaria bé saber que et busquen, manifesta que
tant li fa.
La seva
agenda, segueix sent un embolcall de plàstic ple de targetes i lligat amb una
goma elàstica.
La seva
capacitat de reacció en el seu negoci davant qualsevol repte, qualsevol
possibilitat d'atendre amb rapidesa o de millorar la qualitat del seu servei,
ha quedat definitivament encotillada, només per aquesta decisió. L'aspecte visual
del seu negoci, el manteniment dels seus clients i afrontar nous reptes
professionals han quedat esbiaixats per la seva mala decisió: aïllar-se de
l'evolució tecnològica i no reconèixent els canvis de les formes de
relacionar-se i de treballar.
Quan portem
aquesta decisió als seus aspectes més pràctics: connexions a internet, disposar
d’estadístiques a l'instant, dotar-se d'eines ràpides i sobretot disposar
d'immediatesa en la informació tant la que es genera com la que es rep,
comprovem que estan absolutament condicionades per aquesta por malaltissa a
estar exposat a un món que desconeix. Té adreça de correu/e, però la revisa
dues vegades al dia i acaba trucant per telèfon per confirmar, respondre o treballar
la informació del missatge.
Ahir em va
preguntar què era imythos.net
Quan ho vaig
intentar, em van passar pel cap un munt de qüestions prèvies que em feien molt
difícil la missió d'explicar aquest projecte. No sabia com explicar-li, que
allò que ell fa en el seu treball d'impressor, jo podia fer-ho absolutament
tot, assegut en el meu cotxe o prenent un cafè. I que el boca-orella feia
possible la transmissió d'aquestes noves maneres d'afrontar el treball
quotidià. Però que el boca-orella ja es realitza online, que es mes efectiu.
No sabia com
explicar-li que podia vendre unes targetes de visita sense invertir en
maquinària, muntar un negoci, ocupar les meves hores dissenyant, o el treball
mecànic d'imprimir, tenir-les enllestides i lliurar-les a temps, i que el
client rebés el producte havent cobrat prèviament. I que podia millorar
qualsevol oferta que presentés tant en preu, en temps, en qualitat de producte
i en terminis de lliurament. I des del meu telèfon mòbil, o des de casa meva. I
guanyant la meva comissió.
Això és
imythos.net
Però per això
s'ha confiar i apostar pels nous models de negoci i per les noves eines.
No hay comentarios:
Publicar un comentario