He intentat imaginar-me quin seria el millor títol per aquest article, però tots els que he explorat, em semblen curts en apreciacions.
M’he decidit per aquest perquè probablement resumeix el sentiment que et queda retingut en el teu cap, allà on s’emmagatzemen les conviccions.
Les primeres reaccions són les més d’estómac, i probablement van farcides de preguntes amb respostes òbvies, però que es quedaran sense resposta pública.
Per què es reflexionen els resultats tan sols sota conceptes de dretes i esquerres?
Per què els dos partits de més pes a l’Estat han ignorat la resta?
Per què els socialistes han plantejat la campanya novament en clau de la por a que guanyin els altres? (de fet, han guanyat els altres)
Per què els del PP han parlat d’Espanya i tot el que fa malament el govern, i d’Europa no n’han parlat gens?
Per què el president Montilla explica eufòric que han guanyat?
Per què
Per què
Per què en Puigcercós (ERC) parla amb eufòria de la victòria? (...?)
Per què en Romeva (ICV) va fer servir la por de “si no surto em retiro” per motivar el vot?
Per què en Mas (CiU) veu els resultats tan sols en clau catalana, obviant els resultats en clau europea?
La realitat és aquesta:
El PP espanyol ha aconseguit per a l’EPP/ED 23 escons (de 263/8.5%).
El PSOE ha aconseguit per al PES 21 escons (de 162/13%).
CiU ha obtingut 2 escons per a ALDE (de 80/2%).
ERC ha aconseguit 1 escó per a GREENS/EFA (de 52/2%).
ICV ha aconseguit 1 escó per a GREENS/EFA (de 52) i 1 escó per a GUE/NGL (de 33/3%).
UPD ha aconseguit 1 escó pels “Others” (de 94/1%).
Ningú sap què caram representen cadascun d'aquests grups.
Espanya és el 6,8% de decisió al Parlament Europeu (50/736 escons), i Catalunya hi està representada per 8/736, o sia un 1%.
Ni tan sols els polítics es creuen el pes de les nostres decisions a Europa i han hagut de donar lectures estranyes als resultats, sense recordar que a Catalunya, la participació ha rondat el 35% dels electors amb dret a vot.
Patètic.
2 comentarios:
I per què serà que si un fabricant no ven un producte durant una setmana després del seu llançament modifica la seva estratègia, el disseny, el canal, el pla de marketing... en canvi els polítics són capaços d'estar 3 eleccions seguides (això són 12 ANUS!!!!) veient com els ciutadans no "compren" les seves idees, ni tan sols es paren davant els seus "aparadors" i segueixen fent exactament el mateix, sense capacitat d'anàlisi ni reacció!!!
Serà perquè es queden només en el pakaging... però dic jo que alguna cosa hauran de posar-hi a dins, no??
Quanta raó!
Publicar un comentario