24.3.11

Nous models de negoci


Anem a deixar de banda explicacions grandiloqüents i complexes i anem a parlar de realitats.
 
Ahir vaig tenir ocasió de retrobar un vell amic, dels que no té (ni vol) tenir un telèfon mòbil, perquè entén que a ell li complicaria la vida. Es justifica dient que la majoria del seu temps és a casa o a la feina i per tant, qui vulgui localitzar-lo, ho pot fer.
 
Les hores en què creu que no ha de ser molestat, en no tenir telèfon mòbil, i tot i no tenint problemes a admetre que estaria bé saber que et busquen, manifesta que tant li fa.
 
La seva agenda, segueix sent un embolcall de plàstic ple de targetes i lligat amb una goma elàstica.
 
La seva capacitat de reacció en el seu negoci davant qualsevol repte, qualsevol possibilitat d'atendre amb rapidesa o de millorar la qualitat del seu servei, ha quedat definitivament encotillada, només per aquesta decisió. L'aspecte visual del seu negoci, el manteniment dels seus clients i afrontar nous reptes professionals han quedat esbiaixats per la seva mala decisió: aïllar-se de l'evolució tecnològica i no reconèixent els canvis de les formes de relacionar-se i de treballar.
 
Quan portem aquesta decisió als seus aspectes més pràctics: connexions a internet, disposar d’estadístiques a l'instant, dotar-se d'eines ràpides i sobretot disposar d'immediatesa en la informació tant la que es genera com la que es rep, comprovem que estan absolutament condicionades per aquesta por malaltissa a estar exposat a un món que desconeix. Té adreça de correu/e, però la revisa dues vegades al dia i acaba trucant per telèfon per confirmar, respondre o treballar la informació del missatge.
 
Ahir em va preguntar què era imythos.net
 
Quan ho vaig intentar, em van passar pel cap un munt de qüestions prèvies que em feien molt difícil la missió d'explicar aquest projecte. No sabia com explicar-li, que allò que ell fa en el seu treball d'impressor, jo podia fer-ho absolutament tot, assegut en el meu cotxe o prenent un cafè. I que el boca-orella feia possible la transmissió d'aquestes noves maneres d'afrontar el treball quotidià. Però que el boca-orella ja es realitza online, que es mes efectiu.
 
No sabia com explicar-li que podia vendre unes targetes de visita sense invertir en maquinària, muntar un negoci, ocupar les meves hores dissenyant, o el treball mecànic d'imprimir, tenir-les enllestides i lliurar-les a temps, i que el client rebés el producte havent cobrat prèviament. I que podia millorar qualsevol oferta que presentés tant en preu, en temps, en qualitat de producte i en terminis de lliurament. I des del meu telèfon mòbil, o des de casa meva. I guanyant la meva comissió.
 
Això és imythos.net
 
Però per això s'ha confiar i apostar pels nous models de negoci i per les noves eines.

No hay comentarios: